Tak, tak, szybsze karty beda "ostro hamowac", z 1200 MHz tak gdzies na 800 Mhz i wylaczac polowe shaderow. Lol.
Wiadomo, ze przy mniej wydajnym procesorze (chodzi o porownanie do wydajniejszego) gry moga - tez nie wszystkie, choc wiekszosc - chodzil gorzej, poniewaz za jakosc rozgrywki odpowiada duet karta graficzna-procesor. Ale nie znaczy to, ze w przypadku owego mniej wydajniejszego karta bedzie zwalniac, hamowac, czy cokolwiek podobnego - odczepcie sie raz na zawsze od strony czynnej okreslania takiego stanu: hamowac oznacza podejmowanie akcji przez dany przedmiot, podczas gdy to nie ma nic wspolnego z karta graficzna podejmujaca jakiekolwiek aktywne dzialania na rzecz spowolnienia, tylko ROZGRYWKA, ktora jest prezentowana w postaci danego FPSu z tytulu mozliwosci zarowno CPU, jak i GPU. Gra bedzie prezentowac sie po prostu wolniej z tytulu mniejszej (wciaz chodzi o porownanie) wspolnej czesci mocy przerobowej duetu, jaki te gra napedza. Polska nietrudna jezyka.
Jaki masz budzet na karte graficzna (mozliwie najnizsza cena to znaczy co - 10 zl) ? Jaki zasilacz ? Jaki procesor ? Ile RAMu ? W jakie gry grasz i w jakiej rozdzielczosci ?
Nie bede polecal RX 460 4 GB "z automatu", jak inni fachowcy, bo mnie interesuje konkretny przypadek, a nie to, co teraz sie sprzedaje w sklepach dla niedzielnego mainstreamu. Wiec wole dopytac wymagania i rekomendowac wowczas karte. Az dziw, ze fachowiec zauwazyl "starszy procesor", a nie zauwazyl lepszej wspolpracy "starszych procesorow" z kartami nVidii przykladowo.